Contul de Google AdWords îl aveai demult, dar nu ştiai dacă eşti pregătit să începi investiţia. Îţi place viaţa ta de până acum, însă bănuieşti că există loc de mai bine şi speri pe ascuns la un ROI care să te facă să simţi că vibrezi. Există, îţi spun eu. Trebuie doar să ai răbdare până îţi găseşti cuvântul-cheie.
Odată pornit la drum, stabileşti încă de la început care îţi sunt obiectivele. Vrei ceva pe termen lung sau pe termen scurt? În adâncul sufletului tău ştii că nu merită să investeşti într-o conversie rapidă – mai bine îţi foloseşti timpul şi energia pentru ceva care are potenţial, ceva care să se transforme într-un brand adevărat.
Cât eşti pregătit să oferi? Pe lângă bani, e nevoie de toată atenţia şi cunoştinţele tale de până acum. În plus, trebuie să fii conştient că existe şanse să nu găseşti nimic momentan, eşti dispus să îţi asumi riscul ăsta?
După ce ţi-ai stabilit criteriile de bază, e timpul pentru research – ai mai multe posibilităţi, e puţin cam complicat să te hotărăşti ce să alegi, ai vrea să bifezi cât mai multe variante. În funcţie de trenduri, îţi poţi da şi tu seama pe care e bătaia mai mare. Oare merită să intri şi tu în joc? Te hotărăşti cu greu, ştii că ai un buget în care trebuie să te încadrezi şi resurse limitate; n-ai cum să le împaci pe toate, aşa că alegi câteva în funcţie de estimările lumii şi câteva în funcţie de instinctul tău.
Acum vine marea bătaie de cap… Pentru că nu aveţi un istoric împreună, probabil vei avea un Quality Score cam mic în ochii lor. Ar fi indicat să ştii să le cucereşti cu mesaje potrivite, relevante pentru ele. Şi dacă se poate, odată ce te cred pe cuvânt şi îţi este clickăită promisiunea, să nu te faci de râs neoferind ceea ce ai promis – se duce în jos reputaţia ta, cu viteza cu care îţi creşte bounce rate-ul.
Să zicem că joci corect, ai un 10 la capitolul ăsta. Ce te faci dacă nu eşti singurul care se bate pentru cuvântul tău cheie? Vezi că mai sunt alţii la fel de buni ca tine – în sus, în dreapta, în jos, peste tot… Do not panic, găseşte o formă prin care să te faci remarcat! Şi dacă nu l-ai vrăjit din prima, îl retargetezi până îl convingi. Totuşi ţine minte că ce e prea mult strică, încearcă şi un frequency capping să vezi dacă îţi duce dorul.
În paralel, faci asta şi cu restul cuvintelor care îţi par cel puţin atractive. Dacă nu merge cu primul, să nu rămâi cumva pe dinafară, fără nicio altă alternativă. Te împarţi în multe direcţii şi începi să optimizezi: unele cuvinte îţi vroiau doar banii, altele au trecut direct la negative (trebuia să fii mai atent de la bun început atunci când le-ai ales). Ai deja un preferat care a început să convertească, could this be your exact match…? Analizezi costurile, numărul de pagini vizitate şi funnelul relaţiei voastre de până acum, după care începi să înţelegi că acest cuvânt merită toată atenţia ta.
Încă nu te-ai hotărât 100% dar eşti aproape convins că trebuie să îi oferi cel mai mare CPC din contul tău. Aşa că o faci… Rişti totul şi nu priveşti în Change history. De dragul dragostei.
Buna Catalina. Mersi de block. Vorbesc sincer si serios, mi-ai dat o stare de spirit superba exact atunci cand aveam nevoie:) Esti supertare si nici macar nu cred ca-ti dai seama 🙂 Am rezistat 3 zile eroic fara sa comentez… 3 zile.
Buna Andrei,
Imi pare rau pentru aceasta situatie dar insistentele ma cam sperie. Momentan cred ca cel mai bine e sa lasam lucrurile asa, sper sa ma poti intelege.
Ironia este ca te cam sperie insistentele unui pacifist convins 🙂 Imi plac The Cranberries de peste un deceniu, pacifismul a fost singura posibilitate pentru mine.
Ar putea sa-ti para bine totusi, mi-ai dat o stare de spirit cat se poate de placuta. Este ca si cum ai fi facut un lucru foarte bun.
Intelegerea si rabdarea merg mana in mana. Cu rabdarea stau foarte bine sau foarte prost, depinde cu cine stau de vorba. In cazul tau exclusiv poti sa te astepti la rabdare maxima, stiu deja ca meriti.
Si imi este chiar usor pentru ca am cu ce sa-mi ocup timpul. Pot sa-ti citesc blogul in continuare, ma duc oricum la munca si pregatesc un blog profesional. Am de lucru la el pentru ca vreau sa fac ceva deosebit. Calitate in loc de cantitate, asta chiar face parte din gandirea mea de baza. Trecand peste efectele daunatoare, viata este prea scurta pentru a alerga dupa cantitate.
Vorbesc putin cam mult pentru ca tu deja iti exprimi gandurile pe blogul tau. Si poate o sa ajungi sa te sperii mai putin sau chiar deloc, sa vad cum renunt complet la insistente 🙂
UIte poti sa privesti lucrurile ca pe o conversatie. Daca vrei poti chiar sa deschizi un subiect de discutie, preferabil mai complicat. Este moartea mea sa-mi bat capul cu lucruri complicate.
Deci o seara frumoasa iti doresc Catalina 🙂